Zaufali nam:


Partnerzy:


Polecamy:







USŁUGI » ISO 9001


Definicja | Korzyści | Wdrożenie

Czym jest ISO 9001?

System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001 (2008 i 2015)
jest międzynarodowym standardem dla systemów zarządzania jakością. Norma ISO 9001 należy do rodziny norm ISO serii 9000, które są uznawane na świecie za standardy wyznaczające sposób działania przedsiębiorstw w obszarze zarządzania jakością.

Norma ta określa zasady kontroli nad pracami i czynnościami świadczonymi na rzecz klienta i jego wymagań w celu uzyskania pewności, co do ich jakości. Odnosi się ona do procesów decydujących o wytworzeniu produktów lub usług, jakie dostarczają swoim klientom przedsiębiorstwa. Jest narzędziem umożliwiającym każdej firmie podnoszenie poziomu jakości wytwarzanych wyrobów i usług poprzez ciągłe doskonalenie metod i sposobów działania.

Najważniejsze normy z serii 9000 (aktualnie obowiązujące):

ISO 9000:2005 Systemy zarządzania jakością – Podstawy i terminologia
ISO 9001:2008 Systemy zarządzania jakością – Wymagania

ISO 9001:2015 Systemy zarządzania jakością - Wymagania
ISO 9004:2010 Systemy zarządzania jakością – Wytyczne do doskonalenia

Główne rozdziały normy ISO 9001:2008:

0. Wprowadzenie.

1. Zakres normy.

2. Normy powołane.

3. Terminy i definicje.

4. Wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością.

5. Odpowiedzialność kierownictwa.

6. Zarządzanie zasobami.

7. Realizacja wyrobu.

8. Pomiary, analiza i doskonalenie.


Główne rozdziały normy ISO 9001:2015:

0. Wprowadzenie

1. Zakres normy

2. Normy powołane

3. Terminy i definicje

4. Kontekst organizacji
5. Przywództwo

6. Planowanie
7. Wsparcie
8. Funkcjonowanie
9 Ocena funkcjonowania
10. Doskonalenie

Korzyści płynące z wdrożenia ISO 9001:

  • pozwala na uzyskanie prestiżowego, międzynarodowego i uznawanego na całym świecie certyfikatu

  • zwiększa szansę wygrania przetargów (posiadanie certyfikatu ISO 9001 jest warunkiem punktowanym)

  • ułatwia pozyskiwanie środków pomocowych z funduszy Unii Europejskiej

  • zwiększa konkurencyjność i wiarygodność na rynku

  • pozwala ocenić wymagania i oczekiwania klientów, dzięki czemu zwiększa ich zaufanie i zadowolenie
  • gwarantuje wysoki poziom usług i jakość oferowanych wyrobów
  • obniża koszty wytwarzania

  • zwiększa efektywność i produktywność

  • poprawia rentowność i wyniki operacyjne

  • usprawnia zarządzanie

  • zapobiega niezgodnościom i ogranicza straty związane ze skargami i reklamacjami

  • podnosi poziom kwalifikacji pracowników

  • poprawia organizację pracy i komunikację wewnątrz firmy

Jak działamy:

Etap 1
Przygotowanie wdrożenia:

  • audyt wstępny (identyfikacja istniejącego systemu jakości, wstępna identyfikacja procesów)

  • raport z audytu wstępnego (ocena aktualnego stanu firmy w odniesieniu do wymagań normy, wstępna lista dokumentacji SZJ wymaganej w firmie)

  • harmonogram prac wdrożeniowych

Etap 2
Szkolenia przygotowawcze:

  • dla najwyższego kierownictwa z zakresu wdrażanej normy

  • dla Pełnomocników ds. SZJ obejmujące wymagania normy oraz zasady dokumentowania wdrażanego systemu

Etap 3
Dokumentowanie SZJ (przez naszych konsultantów lub Państwa pracowników pod naszym nadzorem):

  • stworzenie struktury organizacyjnej i opisanie zakresu obowiązków

  • identyfikacja i opisanie (mapowanie) procesów zarządzających, głównych i wspomagających

  • zdefiniowanie polityki jakości i celów jakościowych dla organizacji

  • opracowanie Księgi Jakości, procedur, instrukcji i kart

  • weryfikacja opracowanej dokumentacji

Etap 4
Wdrożenie Systemu:

  • wdrożenie opracowanej dokumentacji

  • konsultacje w zakresie stosowania dokumentów

  • wprowadzenie niezbędnych poprawek

Etap 5
Szkolenie audytorów wewnętrznych:

  • wybór zespołu audytorów audytorów wewnętrznych

  • szkolenie nt. wymagań normy i zasad przeprowadzania audytów

  • sprawdzian wiadomości i wydanie certyfikatu

Etap 6
Audyt wewnętrzny:

  • opracowanie planu audytów wewnętrznych

  • przygotowanie i przeprowadzenie audytu

  • wprowadzenie działań korygujących i zapobiegawczych

Etap 7
Przegląd
zarządzania:

  • przeprowadzenie przeglądu systemu zarządzania zgodnie z wymaganiami normy

  • ocena podjętych działań poaudytowych

  • definiowanie zaleceń do doskonalenia wynikających z ustaleń z przeglądu

Etap 8
Certyfikacja:

  • wybór jednostki certyfikującej i złożenie wniosku

  • przygotowanie do audytu certyfikującego (audyt próbny)

  • audyt certyfikujący

  • przeprowadzenie niezbędnych działań korygujących

  • wydanie certyfikatu przez jednostkę certyfikującą
  • audyty nadzoru (1/rok)

  • audyt recertyfikujący (co 3 lata)

Etap 9
Bezpłatne konsultacje:

  • W ciągu 6 miesięcy od uzyskania certyfikatu, nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji mailowo lub telefonicznie


Firmy zainteresowane wdrożeniem, szkoleniem lub konsultacją w zakresie ISO 9001 prosimy o kontakt w celu omówienia warunków współpracy.


Quality.com.pl kojarzy się ze słowami: ISO 9001, ISO 14001, PN/OHSAS 18001, HACCP, ISO 22000, IFS, BRC, ISO/TS 16949, FMEA, PPAP, APQP, 8D - Szkolenie, Audit, Wdrożenie, Certyfikat, System, Dokumentacja - dolnośląskie Wrocław Wałbrzych Legnica Lubin Kłodzko Jelenia Góra Zielona Góra Opole